Kleine excursie naar de Noordwaard in de Biesbosch bij Werkendam..

Wat hebben we in februari 2018 genoten van de lezing van Jaques van der Neut over de Biesbosch. Een boeiende verteller over de veranderingen in de Biesbosch en in het bijzonder de veranderingen in de Noordwaard. De Noordwaard is het gebied tussen Werkendam en de Kop van ’t Land.

Waar vijf jaar geleden nog bieten, aardappels en graan geoogst werden, stroomt nu water en is er ‘Ruimte voor de rivier’ gemaakt. Maar een lezing -hoe mooi ook- is toch iets anders dan het met eigen ogen aanschouwen. En dat kan met deze kleine excursie!

Op 23 juni om 14.00 uur wordt u ontvangen in de Biesboschschuur aan De Werken 1 in Werkendam. Er is genoeg parkeergelegenheid. U krijgt daar twee keer koffie of thee met een Biesboschlekkernij: de grienduil.
Noordwaard BiesboschOm 14.45 uur stappen we in de Biesboschexpres, een elektrisch aangedreven treintje en rijden dan door Werkendam naar de Noordwaard. Tijdens de rit geeft de gids uitleg over het ontstaan en de geschiedenis van de Biesbosch. Ook zien we de nieuwe ontwikkelingen van boerenland naar natuur- en overstromingsgebied. Na anderhalf uur en 26 kilometer zijn we weer terug in de Biesboschschuur.
U kunt hier nog wat rondkijken. In de schuur vindt u allerlei Biesboschattributen die herinneren aan het werken en leven in de Biesbosch. U kunt op eigen kosten nog een drankje nuttigen voor u de reis naar Sprang-Capelle weer aanvaardt.
Deze excursie is uitermate geschikt voor mensen die met weinig moeite veel over de nieuwe Biesbosch willen zien en te weten komen. Wat dacht u van waterbuffels, Konikpaarden, Schotse hooglanders, zeearenden, visarenden en al wat er nog verder in de Biesbosch leeft.

U kunt zich voor deze excursie aanmelden door € 15,00 over te maken naar de rekening van onze heemkundevereniging NL21RABO 0334 2480 00 onder vermelding van ‘Biesbosch’. Per lid kan er één introducee mee voor dezelfde prijs.
Graag overmaken vóór 16 juni 2018.