Antwerpen001 We gaan naar Antwerpen! Hand werpen? Ja, dat blijft nog even een raadsel waar de naam Antwerpen vandaan komt.
Antwerpen is de stad van Rubens en de barok. Eén keer een schilderij van hem gezien dan vergeet je dat nooit meer. Rubens is de Vlaamse Rembrandt.
Antwerpen is een stad aan de Schelde met bedrijvige havens. Een echte concurrent van Rotterdam.
Antwerpen is groot geworden door diamanten. Diamantairs dreven bloeiende handel met heel de wereld. En wandelend door de stad raak je onder de indruk van het schitterende stadhuis op de fraaie Grote Markt.
Antwerpen is niet alleen rijk aan markante musea, pittoreske galerijen, gebeeld-houwde straten en architectonische parels, maar ook doorweven met verkwik-kend groen en rustgevende plekjes.
Na al deze mooie beschrijvingen wilt u natuurlijk weten wat we gaan doen. Na de koffie met iets lekkers gaan gidsen met ons Antwerpen verkennen. Zij laten ons alle markante plekjes van de stad zien.
Tijd om even uit te rusten en te genieten van een kopje soep en wat broodjes. Na de lunch bezoeken we op eigen gelegenheid het Museum aan de Stroom of zoals het in de volksmond klinkt: het MAS. In het museum wandel je langs me-tershoge glaspartijen naar de zalen. Op elke verdieping wacht je een nieuw ver-haal over Antwerpen, de stroom, de haven en de wereld. Echt iets voor leden van een heemkundevereniging. We sluiten de dag af met een heerlijk driegangendiner. Dat wordt een interessante dag bij onze Zuiderburen.
 Even nog het programma op een rijtje gezet.

08.00 uur:   -Vertrek met de bus bij Zidewinde. Tijd voor koffie of thee met wat lekkers.
Anderhalf uur aan de wandel met gidsen
Lunchpauze
Bezoek aan het MAS. Onderweg naar huis genieten we van een diner
21.00 uur:   We arriveren weer bij Zidewinde

Antwerpen002
 U kunt zich voor deze excursie aanmelden door € 99,00 p/p over te maken naar de rekening van onze heemkundevereniging NL21RABO 0334 2480 00 onder vermelding van ‘Antwerpen’. Per lid kan er één introducee mee voor dezelfde prijs. Uw betaling bepaalt de volgorde van inschrijving.

Graag overmaken vóór 6 september.
De excursie en de prijs zijn gebaseerd op minimaal 46 deelnemers. Mochten er minder deelnemers zijn dan veranderen de voorwaarden.