windows11De computers die gebruikt werden door de heemkunde Sprang Capelle waren nodig aan vervanging toe. Verouderde window versies, kleine opslagcapaciteiten en vooral traag werkende computers waren aanleiding voor het bestuur een aanvraag te doen bij het Cultuurfonds voor subsidie. Het Cultuurfonds heeft een speciale regeling voor organisaties die met vrijwilligers werken te ondersteunen.
Het Cultuurfonds is door de Belastingdienst aangemerkt als een Algemeen Nut Beogende Instellingen (ANBI). Cultuurmakers – verenigingen, stichtingen en soms ook personen – kunnen daardoor een bijdrage aanvragen voor hun cultuur- of natuurproject.
Nadat onze aanvraag was goedgekeurd zijn we eerst nagegaan wat we daadwerkelijk nodig hadden en hebben daarna verschillende offertes aan gevraagd. Ook hebben we gekeken of zelf aankopen via bv MediaMarkt of online een optie zou zijn. Onze keuze is uiteindelijk gevallen op Henry Verduijn Computerdiensten in Kaatsheuvel. Met hem samen hebben we gekeken naar de automatiserings wensen en aan welke eisen moest worden voldaan. Om binnen ons budget te blijven heeft Henry goed naar onze wensen geluisterd en uitgebreid online gezocht naar de voor ons meest geschikte samenstelling van de automatisering. Kostbare snelle grafische kaarten zijn erg leuk maar volstrekt overbodig voor het werk wat de Heemkunde doet.
Alles is volledig geïnstalleerd in een nieuw netwerk.
Henry Verduijn is gepensioneerd en lid van de werkgroep ICT van onze vereniging. Hij instaleerd, repareert en adviseerd en zal altijd met u samen kijken naar een betaalbare oplossing.
Leden van de heemkundevereniging Sprang Capelle krijgen een leuke korting. U kunt hem bereiken onder nummer 0648151660 of e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.