Herdenking 4 mei 2023 Sprang-Capelle kransenlegging bij het Jan de Rooij monument.

Donderdagavond 4 mei was de herdenking van de mensen die in de Tweede Wereldoorlog gedood zijn.

Maar ook een moment om stil te staan bij anderen die door oorlog geteisterd worden. Dat gebeurde dit jaar ook bij het herdenkingsmonument van Jan de Rooij. Burgemeester Sacha Ausems memoreerde dat ook in ons buurland Oekraïne de oorlog slachtoffers maakt.

Ook onze Heemkundevereniging is jaarlijks aanwezig bij de herdenking om de slachtoffers te herdenken die mede er voor gezorgd hebben dat wij in vrijheid kunnen leven.

herdenking kransen jan de rooij beeld

herdenking kranslegging wim netty                         bloemstuk Heemkundevereniging Sprang Capelle

Herdenking bij het Jan de Rooij monument            Kranslegging door voorzitter Wim Konings en Netty Waarts           Bloemstuk Heemkunde Sprang-Capelle