Koos Nieuwenhuizen zilveren Draagspeld ALV 5 april 2023.

Koos Nieuwenhuizen draagspeldTijdens de Algemene Ledenvergadering van 5 april 2023 heeft het bestuur van onze vereniging mede namens Brabants Heem bekend gemaakt dat Dhr. Koos Nieuwenhuizen de zilveren Draagspeld van Brabants Heem is toegekend.

De draagspeld die aan Koos uitgereikt is op 13 maart in huiselijke kring door het bestuur van onze vereniging is hem toegekend vanwege zijn grote bijdrage aan de Heemkundevereniging Sprang-Capelle gedurende zijn lidmaatschap periode en aan Brabants Heem in het algemeen.
Hij werd in januari 1988 lid en heeft sindsdien zich zeer verdienstelijk gemaakt voor de vereniging als bestuurslid (periode 2006-2018) o.a. als penningmeester. Hij heeft vele verhalen gemaakt voor het Bruggeske, verzorgde de techniek bij lezingen, was lid van de redactie van Het Kostersluik, beheerde de bibliotheek en coördineerde de bezorging gedurende een aantal jaren.
Daarbij is Koos een innemende persoonlijkheid die veel zaken gedurende zijn lidmaatschap op een soepele wijze binnen de vereniging heeft kunnen stroomlijnen met respect voor ieders mening.