Op vrijdag 6 april 2024 heeft het bestuur van de Heemkundevereniging de zilveren draagspeld van Brabants Heem opgespeld bij Rien Visser.

rien visserRien heeft als voormalig voorzitter over de periode 2007 tot 2014 veel voor de vereniging betekent. Maar ook daarna heeft Rien als betrokken vrijwilliger zich ingespannen voor de vereniging. Hij is sinds de oprichting de drijvende kracht bij Het Kostersluik. Dat doet hij met veel inzet en liefde. Hij zorgt er voor dat de leden dit heemkundeblad met lokale verhalen regelmatig bij u op de mat valt.

Rien is ook actief binnen de programma commissie. Alle lezingen en excursies worden door de programma commissie elk jaar georganiseerd. Rien heeft hierin een belangrijke actieve rol.

De draagspeld werd uitgereikt door onze voorzitter die tevens bestuurslid van Brabants Heem is. De zilveren draagspeld wordt door Brabants Heem toegekend aan leden van heemkundekringen en erfgoed stichtingen die een bijzondere bijdrage hebben geleverd aan de heemkundekring.