Na afloop van de algemene leden vergadering van 10 april j.l werd door Leo de Jong de film: "Hoe het reilt en zeilt in Sprang-Capelle in de jaren 60" aangekondigd.
De film was door Leo voorzien van een ondertiteling met de namen van de personen die voorbij kwamen.
Leo de Jong gaf tijdens zijn intro aan dat de film dezelfde avond nog "online" zou gaan. Online wil zeggen via het nieuwe youtube kanaal van de Heemkunde Sprang Capelle op het internet. Verder deed Leo een oproep aan alle aanwezigen om deze film thuis nog eens goed te bekijken.
De film die momenteel online staat is voorzien van een z.g. tijdcode. Het verzoek is, wanneer iemand personen herkent, dit met vermelding van de tijdcode van dat moment, door te geven aan de Heemkunde vereniging. Deze nieuwe aanvullingen en of namen zullen dan ook in de definitieve ondertiteling worden verwerkt.
Voorts werd medegedeeld dat Heemkunde Sprang-Capelle in de toekomst meerdere films online gaat zetten. Dit alles is na te lezen op deze website  onder het menu item "Film online".

ALV avond 10 april 2024 01  ALV avond 10 april 2024 02

Na uitleg over de herkomst en ontstaan van de film gingen de lichten uit en werd de film gestart. Door de onverwacht grote belangstelling voor de film moesten er op het laatste moment nog wat kleine technische aanpassingen worden gedaan. Zo werd het beeldscherm groter gemaakt waardoor de ondertiteling helaas voor sommige bezoekers (deels) wegviel.
De film was na enkele dagen al meer dan 300 keer bekeken op het YouTube kanaal van de Heemkundevereniging Sprang-Capelle.