Filmnummer     66
 Kenmerken  Kleur met ondertiteling
 Duur  7 min
 Eigendom  Heemkundevereniging Sprang-Capelle
 Productie  Joep Huijbregts en Catharine Stikvoort  (Van de DVD 750 jaar Capelle)
 Auteursrechten Heemkundevereniging
 Thema Verhalen uit periode 1911 - 1944
 Inhoud Mevr Verhagen Mevr. Jaant Verhagen vertelt in het dialect van Sprang-Capelle aan Catharine Stikvoort, een aantal verhalen uit haar leven. Hoe de mensen in 1911 werkten en wat ze verdiende, hoe de mensen rond moesten komen en hoe het probleem “het dood gaan van de geit “, samen met de buren werd opgelost. Ook noemt ze een aantal scheldnamen en geeft ze een voorbeeld van, hoe die ontstonden. Het verhaal over het natuurbeleid in die tijd met de vossen, is minder leuk, maar de wandeling met de koeien naar het schip de THOR om naar Rotterdam te varen is weer vermakelijk. Met de vertellingen over het leven met de postbode Roeland Gouda en haar belevenis met het neergestorte vliegtuig geeft Mevr. Verhagen een boeiend inzicht in het verleden.
Mevr. Verhagen is overleden op 7 februari 2012