Filmnummer     67
 Duur  4,2 min
 Eigendom  Heemkundevereniging Sprang-Capelle
 Auteursrechten  Heemkundevereniging Sprang-Capelle
 Productie  Joep Huijbregts en Catharine Stikvoort  (Van de DVD 750 jaar Capelle)
 Thema  Verhalen uit periode 1942 - 1945
 Inhoud Mevr WaartsMevrouw Waarts vertelt dat ze in 1945 met haar ouders in de “ Rattenhoek”, nu Schoolstraat, is komen wonen. Haar man Teun Waarts was modelleur en werkte met 5 broers bij schoenfabriek Timtur ( 1897-1971) in Waalwijk. Ze vertelt o.a. over de start van Schoenfabriek Hessels in de timmerwinkel van Jan Quirijns en later op de Wendelnesseweg. Deze fabriek deed het goed en werd zelfs hofleverancier. Deze schoenfabriek is later overgenomen door dhr Bergmans, die schoenfabriek Pinocchio in 1948 startte. Verder toont ze foto’s van de fabriek en vertelt over de thuisstiksters. Ook noemt ze dokter Kohler ( 1927) en toont een oud doosje. Van haar vader, Sybe van der Galiën, laat ze identiteitsplaatje uit 1924 zien.
Mevrouw Murkje Waarts-van der Galiën is overleden op 1 juni 2012.