Cover of Herinneringsalbum van de 1e infanterie brigade groep der C divisie....
Category: Geschiedenis
N° catalog: 151265

Review

Het "Herinneringsalbum van de 1e infanterie brigade groep der C divisie '7 december' vierde deel maart 1948 De mobilisatie" is een document dat is samengesteld door veteranen van de 1e infanterie brigade groep ter herinnering aan hun ervaringen tijdens de mobilisatie van 1939-1940 en de daaropvolgende oorlogsjaren.

Het document bestaat ​​uit foto's, verslagen, anekdotes en andere herinneringen aan de gebeurtenissen van die tijd. De 1e infanterie brigade groep was een Nederlandse militaire eenheid die deelnam aan de mobilisatie van 1939-1940 en later betrokken was bij de gevechten tegen de Duitse bezetters tijdens de Tweede Wereldoorlog.

Het document kan interessant zijn voor onderzoekers en historici die geïnteresseerd zijn in de geschiedenis van de Nederlandse krijgsmacht en de ervaringen van soldaten tijdens de Tweede Wereldoorlog. Het kan ook nuttig zijn voor familieleden van veteranen die meer willen weten over de ervaringen van hun voorouders tijdens de oorlog.

Het kan moeilijk zijn om een fysiek exemplaar van dit document te vinden, aangezien het waarschijnlijk alleen in beperkte oplage is gedrukt en mogelijk alleen beschikbaar is voor degenen die erbij betrokken waren. Het kan echter mogelijk zijn om meer informatie te vinden over de inhoud van het document door contact op te nemen met de veteranenorganisaties die geassocieerd zijn met de 1e infanterie brigade groep.

.

Tags: WWII